Casino-Arena | Bet-Arena | Fight-Live | Play-Arena

MDF

  od AnakinKJ
 pon 5. říj 2020 18:26:26
Mám dotaz ohledně Minimum Defend Frequency.
Jak mám při výpočtu MDF poznat, jaké např. netrefené handy mám bránit, abych se vešel do MDF? Případně jestli bránit nějaké nehotové spíše než trefené (např.spodní pár)?
V příkladě, který uvádím, jsem byl na BTN a čelil jsem 3betu ze SB. Soupeř c-bet 1/2, já call s 4:diamond: 4:spade: . Soupeř c-bet turn cca 1/3, což mi vyšlo, že musím bránit minimálně 78%. Jak poznám, jestli mám bránit např. A:club: J:club: nebo A:club: Q:club: oproti A:heart: J:club: nebo A:heart: Q:club: ???
Nejde mi úplně o konkrétní handy, ale o skupinu hand - bránit handy s BD na hearty nebo crossy? + jak a jestli do toho započítat soupeřův malý bet na turnu, který si vykládám spíš jako slabost.
Bez názvu-112.jpg
  od oclay104
 pon 5. říj 2020 19:27:27
MDF ti na tohle bohužel nemůže dát odpověď. Zainvestuj do solveru, jestli to s pokerem myslíš aspoň trochu vážně, to je dneska úplnej základ.
  od lukasX
 pon 5. říj 2020 19:58:03
Tu MDF nedoporučuju přeceňovat a nedržet se toho obecně, protože jsou spoty, kdy i solver prostě overfolduje, pokud jeho range hituje ten board vyloženě špatně. Není to tak, že naším cílem je vždycky tu MDF splnit.

Jinak co se defendu těch suitů týče, tak oni většinou bývají tyhle close to 0 EV bluffcatchery mix mezi call/fold s velmi malými rozdíly v EV a preferencích. Nicméně tady například solver vyloženě nepreferuje bluffcatchovat AQo s Q v heartech, protože za OOP betuje vždy QJo s Qh a my tak s AxQh blokujeme OOP bluffing range, což nechceme. Obecně ta suit selekce je hodně o blocker efektech, ale každý spot je jiný, takže na přesně odpovědi v jednotlivých situacích je fakt potřeba investovat do Pia nebo GTO+ a pohrát si s tím.
  od AnakinKJ
 pon 5. říj 2020 20:40:36
Je mi jasný, že to vždycky nebudeme bránit předpisově a i jsem si myslel, že to bez solverů nepůjde. Já původně chtěl jen Snowieho, ale co jsem tak slyšel, tak to není úplně přesný a je to spíš vyloženě pro začátečníky. Já teď mám konečně tak nějak čas na to hraní, ale úplně nevím, jestli pro mě třeba Pio není zbytečný :-(

Jakej je rozdíl v Piu a GTO+? Jsou tam licence napořád nebo se to platí ročně? Nějaký stručný shrnutí...
  od Jamex
 pon 5. říj 2020 21:11:27
snowie z vlastni zkuesnosti nebrat... solver jako gto+ nebo pio je oproti tomu nuts
  od lukasX
 pon 5. říj 2020 21:54:08
Snowieho už bych v dnešní době nepoužíval. Jinak jak Pio, tak GTO+ zaplatíš jednou a máš to napořád. Pio v basic verzi stojí $250 a pro verzi $475. Ta basic má nějaká omezení (nejde skriptovat a omezení je na 6 threadů => menší využití výkonu CPU a pomalejší simulace, ale dá se to používat), nicméně dá se domluvit s někým koupit na půl pro verzi (za ty peníze dostaneš 2 licence), takže paradoxně tě může vyjít levněji než basic. GTO+ stojí $75 a v jádru umí víceméně to samý co Pio a má minimalistištější provedení. Každopádně Pio má obecně více funkcí (skriptování, subtrees, promakanější manipulace s rangemi) a je to o něco robustnější soft. Jinak je to teda nejen finanční ale i časová investice, protože ono taky chvilku trvá, než se v tom člověk začne orientovat, naučí se to používat efektivně a interpretovat ten solver output tak, aby to mělo přínos v praxi. Ale rozhodně je ta investice krok správným směrem, pokud se člověk chce s hrou posunout někam dál.
  od alkaatch
 pon 5. říj 2020 22:38:21
Jak už ti napsali kluci, tak MDF není dobrý koncept. Je to taková pomůcka jak si +- odhadnout range, ale v mnoha spotech je to nepřesné. Funguje to přesně pro jednoduché modely typu AKQ game a čím blíže jsi skutečné hře, tím méně to funguje. V tom AKQ to funguje tak, že check Q má EV=0, takže bet Q musí mít také EV=0 a proto defenduješ tolik, aby to vyšlo. Ale když jsi třeba OOP na flopu a soupeř cbetuje, tak neděláš indiferenci vůči 0 EV akci, protože check IP je vždy alespoň trochu +EV a MDF ti tak řekne, abys defendoval více než máš. Ve studijní skupině mám nějaké videa o základech GTO/matematiky, tam se tyhle věci dozvíš detailněji.
Solver určitě pořiď, podle mě je GTO+ jasná volba, ale PIO je samozřejmě taky OK, stejně tak SimplePostflop.
Každopádně Pio má obecně více funkcí (skriptování, subtrees, promakanější manipulace s rangemi) a je to o něco robustnější soft.
Scriptování má právě GTO+ taky a imo mnohem lépe vyřešené než PIO, efekt subtrees uděláš taky, ale je na to potřeba více klikání než v PIU (je to snažší pokud máš i Flopzillu, která ti umožní přenášet range mezi jednotlivými stormy na dvě kliknutí). Navíc tam je teď i možnost trénovat hru na svých vygenerovaných řešeních a další věci. Co myslíš promakanější manipulací s rangemi? Možnost zamykat jen část range třeba, nebo něco i dalšího? Nechci hateovat PIO, ale dlouho jedu skoro jenom GTO+ i když mám i PIO licenci, tak mě zajímá jestli tam třeba jsou nějaké funkce o kterých nevím atd. Před časem jsem jel na střídačku obojí a pak jsem zjistil, že v GTO+ toho prostě dokážu udělt více/snadněji/přehledněji než v PIU a od té doby jsem PIO už moc nezapnul. Bavil jsem se o tom před časem s Magorkem a ten používá na střídačku všechny tři, ale taky říkal, že nejčastěji jede GTO+, pak trochu SPF a PIO už téměř vůbec.